Followers

Wednesday, 29 July 2015

Kolam Air Panas Annah Rais, Padawan, Sarawak.

Beberapa hari yang lalu asyik cerita tentang makankan je kan,
kali ni nak cerita tentang tempat beriadah pula.

Sesiapa yang tinggal area Padawan, Kuching, Sarawak, 
mungkin familiar dengan tempat ni. 

Terletak berhampiran perkampungan kaum bidayuh, 
hutan yang masih terpelihara, udara yang masih segar, 
air yang masih jernih, memang sangat sesuai untuk bersantai
dan menenangkan diri pada hujung minggu.
Perjalanan mengambil masa lebih kurang 1 jam dari pekan Batu 10, 
Kota Padawan

Lokasi: Annah Rais Hot Spring, Kuching, Sarawak.

Saya kongsi gambar je ye..
^_^


Sepanjang perjalanan yang tidak menjemukan. 


Air yang Jernih.



Ketiga-tiga orang ni sangat suka mandi dan berendam..

Ni la port kolam air panas tu. 
Masih boleh berendam kat dalam tu. sebab 
tak la panas sangat. 
Mungkin dalam 40'C je kot.
Andaian saya je tu ye..






Biasanya family yang akan datang sini
akan ambil kesempatan untuk BBQ. 


Belakang tu tempat tukar baju, tandas dan bilik mandi ye.
Tak lah canggih sangat tapi cukup untuk bersalin baju.




Dari tempat parking kereta @ entrance, kena jalan 
lebih kurang 5 minit dulu ye, baru sampai kat sungai tu.

Ni entrance dia. 

Bayaran masuk RM5.00 untuk orang dewasa.
Pelajar RM3.00

Tutup jam 5.00pm.


On the balik dah..
hehehe

Kongsi 1 gambar tuan puteri saya yang
suka sangat sebab dah puas mandi.

Thanks semua sebab singgah. 
Lain kali saya share tempat lain pula ye..

5 orang tinggal note kat sini..:):

  1. Kck tmpt ya jen. mok kmk ajak dillah ke ctik kelak. dari dolok kmk dgr ktk mdh tempat tok. pergi juak endak. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aok kak, jemput datang.hehe..
      Ada kmk lihat org datang sia bukan untuk mandi kak, datang utk bbq, makan2, pas ya rendam kaki dalam kolam..hehe..kmk org sebulan skali tentu ada datang sia.

      Delete
  2. Kamek tok baru nak pasang angan2 tek gi sia,maka dah bertahun diam di kch..hahahaa!!kacak juak tempat ita

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..jemput datang SB. nang kacak tempat ya.. tp hujung minggu slalu penuh sia.

      Delete
  3. Lamak dah teringin nak pegi, tapi belum kesampaian.
    Mun hujung minggu,mesti rami orang nak +Jenny Lilly?

    ReplyDelete

 

Sample text

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sample Text

Sample Text